Tuesday, May 15, 2012

Trip to Pulau Langkawi Part 3


hello dan assalamualaikum :)

tiba-tiba dengan penuh semangat nye nak sambung update entry yang dahulu . alangkah malasnye nak buat sambungannye dan alangkah indahnye jika ada orang nak tolong taipkan untuk aku .

Day 3 jam 0630 macam biasa lah rutinnya mandi solat subuh dan jam 0730 turun breakfast .

cuba lihat sekalian makanan di atas meja tu . kebulurrr
alhamdulillah , lepas semua dah kenyang , pergi snap some picture kat pool nak buat kenangan

ala-ala nampak pool sikit
done with this , angkat beg terus check-out . then terus gerak ke Dataran Lang . punyalah ramai nak ambik gambar dengan helang . baru je ambik gambar sikit hari dah panas , berpeluh-peluh kat situ , padahal baru jam 1030 kot . gambar-gambar ala kadar seperti di bawah :


snap sini snap sana terus pergi ke Taman Lagenda Langkawi . memang penat ye berjalan dalam ni , dah lah tersalah jalan , main masuk melulu je , takde tengok-tengok peta . rasa-rasa dah turun sekilo kot untuk patah balik . kat sini ada banyak replika-replika yang aku tengok kat sini . nak upload banyak susah , sebab loadingnye teramat sangat lembap ye . jadi aku mohon maaf .

tinggi kan aku ?
snap-snap sikit , posing ala-ala model dengan muka berpeluh , berminyak . huhhh buat rosak gambar , tapi takpe asalkan muka comel . nak keluar balik punya lah mengah-mengah , berapa kilometer aku jalan . mungkinkah 3km pergi balik . sebab dah tak larat nak jalan terus mintak pak sedara ambik dekat pintu gerbang . rasa macam nak pengsan je .

lepas tu , gerak ke Makam Mahsuri . tiket nye murah je Dewasa RM5 , Kanak-kanak RM2.50 .

Makam Mahsuri
 dalam ni ada orang buat macam-macam kuih langsung . makna nya dia buat terus untuk dijual panas-panas . sedappp . rindu nak makan kuih-kuih ni .

makcik ni buat kuih loyang

makcik ni buat kuih karas
makcik ni buat kuih telinga keling . kuih peberet aku .
kesian aku tengok makcik-makcik ni duduk buat kuih mesti panas . aku ambik gambar pun semua muka masam je . bila orang nak beli kuih , bila orang tanya , nak taknak  je jawab .

lepas ke Makam Mahsuri ni terus gerak ke Langkawi Airport sebab flight kitorang jam 1530 . on the way nak ke airport singgah kejap di Langkawi ViewPoint nak cuci-cuci mata nak tengok pemandangan indah pulau ni .

Langkawi Airport dari viewpoint
cukup jalan-jalannye , jam 1330 terus ke airport . check-in luggage . dua jam tunggu dekat departure hall memang buat aku kebas bontot . sambil-sambil tu snap sikit .

suka budak kecik ni pose : Aina Saheera

masing-masing buat hal sendiri
harap maaf Day 3 ni tak banyak sangat berjalan lagipun flight departure jam 1530 , jadinye tak banyak benda yang nak diceritakan . sesampai je LCCT duduk dulu beli makan-makan sebab semuanye kebuluran terutama aku ye . jam 1830 bertolak ke Sentul , sampai rumah pun dah maghrib . alhamdulillah selamat sampai .

p/s : aku malas nak update sebenarnye tapi ikutkan hati nak habiskan sambungan entry . terima kasih .


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...