Monday, May 16, 2011

Heart , Brain & Body

assalamualaikum

ada masa sikit nih , nak jugak lah meluangkan mase buad entry baru khenns ? entry nih aku tuliz lepaz aku terbaca kat satu majalah nih . absalutely , menarik aku rase topik nih ((:
actually , banyak lagy mende yang perlu disettlekan tapi disebabkan kemalasan , oke biarkan je ! 
( boleh ke gtuh ? ) haha xDD

eh , eh , eh korang nih sebenarnye perasan tak tajuk entri nih ? cantek tak ? cantek tak ? kan aku dah buang tebiat nak citer pasal entri heart , brain & body nih haa . heyshh ~ ( sepak nak ? ) muahaha . aku nak kasi + kongsi dengan korang , korang & korang juge tentang heart , brain & body . yelah kan dah name pone sharing is caring betol tak ?

aku nih asek jeh cite pasal tajok tuh , sebenarnye korang tawu tak apa tu heart , brain & body ? haa , ni dia meh sini , pasang telinga baik - baik aku nak cite , kalau tak tarik telinga sorang - sorang nak ? okeoke , jomjom let's get started .

ewah , ewah , ewah ! panjang bebenor intro nye . penat dah . ngahaha ~


oke , mule - mule nak cite sikit pasal heart nih . dalam bahasa nye J-A-N-T-U-N-G . murid - murid cube eja kuat - kuat ye . ingat ye murid - murid sekalian 
heart tuh J.A.N.T.U.N.G ! faham ?

haha , asek jeh maen - maen , serius pulak . heart nih dikaitkan dengan perasaan . perasaan tuh ape ? feeling lah ape lagy . atotoii ==' . tak paham lagy ke ? ala macam kasih sayang kite terhadap seseorang especially or sesuatu . contohnye macam aku sayang mak aku strong - strong gtuh . nak lagy contoh ? lu fikir laa sendiri , amboihh ! korang sume nak aku bagi kannn ? penat lah kalau nak tuliz banyak - banyak , boleh patah jari woo !

dah , dah . tutup cite pasal heart tadi , herm sekarang let's get to the next pasal brain pula . 


seterusnya , gambar ape nih murid - murid ? Brain ataupun melayu nye otak ye . tapi kat sini aku nak lebihkan kepada akal fikiran ye . mari aku share dengan korang tentang brain , aku tak lah kedekot  bab - bab sharing mering nih . ape lagy ? dengar sini orang - orang kampung ! ( suke betol aku bergurau ye ) 

oke lah , balik pada tajuk nih semula , korang , korang kan dah makin lama makin besar , makin besar makin bertambah umur , janganlah tekejot kalau tuptup umur korang dah lanjut . aku pone same jugak yeh . lallala ~ haa , so ble dah besar pemikiran pone mestilah matured walaupun perangai still macam bebudak lagy ( aku lah tuh ) . hoho ^.~
oke , korang mesti sama pemikiran macam aku , ble dah besar mesti nak jadi orang . dah habiz tuh selame yang kaw hidup nih kaw bukan orang lah ye ? heysh ~ ke situ pulak . maksud orang tuh ? eh , eh korang , korang nih dah besar kan ? ada otak kan ? fikir laa sendiri , nih nak suruh aku jugak lagy bagitaw . ( jangan marah ) ((:


tak habis lagy lah , sabar dulu . bercakap tentang body nih , korang , korang mesti ada body kan      ce tengok , ce tengok ? cantek ke tak ? body ni jugak ade berkaitan dengan beauty . nape pulak aku cakap cam tuh ? ye lah nak story - mory lah nih . ayoo . body nih kan boleh dikurlashhkan dalam beauty gak . tak faham ke ? manje betol kan korang , korang nih ? sume nak aku je tolong bagitaw . 

oke lah aku bagitaw , karang merajok pulak , penat nak pujok balek haa ? example nye , cara penjagaan kulit muka korang , pencuci muka ape yang kita pakai , jenis make-up / make-over ape yang kita guna . sume yang berkaitan dengan kecantikan , haruslah kita kene ambek tawu , betol tak ? sape cakap tak betol aku sekeh laju - laju . dah lah tuh ye penat dah , nak patah dah kuku aku yang comel nih . kahkahkah .


ok laa . masa dah time , got to go . see ya , ape yang aku bebel dari A - Z nih harap korang faham lah ye , penat aku taip , dok terang dekat korang sume nih haa . 
oke babai ! :DD




No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...