Friday, October 7, 2011

Makan , Makan dan Makan

hari ni nak citer citer dengan you alls pasal MAKAN . kenapa MAKAN ? mestilah sayang , sebab I suka MAKAN . non - stop lah and i don't know why . baidewei saya memang KUAT MAKAN . dengar je pasal MAKAN memang tak akan tolak punya . maklum lah wahai pembaca , rezeki tak datang bergolek , jadi jangan sesekali menolak . kalau tidak sape yang rugi ? eh korang lah ! aku tak rugi , sebab aku jarang tolak rezeki orang bagi . HAHA ~ tapi aku nak nasihat korang , jangan tolak rezeki taw , nanti jatuh rezeki . kesian dia menangis ! 

aku ekceli more interested dekat masakan kampung . seriously , parapappapa , i'm lovin' it . masakan kampung memang ' awesome ' lah aku citer kat korang . kalau takde masakan kampung ni , tak wujud lah masakan western , and etc . betol tak ? masakan kampung yang menjadi idaman aku , sampai kecur air liur aku , tuu diaaaaaa , mai pakat tengok :

ni nama dia KULAT SISIR ( korang tak penah jumpa kod )

ni kari ayam ( pekat , likat , padat ) *not mamak punye oke

gulai lemak pucuk ubi

gulai lemak ikan tenggiri *nyumm

gulai tempoyak ikan patin *sumpah sedap

gulai asamrom ikan keli *kat pahang je ada

ikan keli masak belada *sumpah memang aku tergila - gila 



korang nampak tak lauk - pauk yang segala bagai tu , memang buad gila lah kan . makan sampai tak ingat orang lain . memang menjilat jari . seriously aku yang tengah menaip sambil tengok gambar gambar tu pun , kecur air liur weh . #meleleh kowd . sumpah aku jumpa lauk - lauk kampung ni , tak lari aku dari meja makan .

aku dekat sekolah zaman dedahulu , memang selalu kena boo ~ sebab nye ? nak taw ? aku ni KUAT MAKAN . nampak je slim river tapi , masya-Allah kuat makan macam tangki tu sebesar perut ikan paus . hehe . apa boleh buad , dah nasib badan aku kuat makan . kadang-kadang orang panggil aku tong sampah sebab makanan dorang yang tak habis tu semua aku perabeh , aku cuma tunggu orang memberi je . nampak tak aku ni macam mana ? mestilah nampak comel . #perasaan terlebih .

sampai dekat universiti pon sama jugak . memang aku kuat makan , tu sebab duit aku cepat habis , semuanya demi makanan . memang lah betul orang kata " MAKANAN TU NANTI KELUAR JADI TAIK JUGA KAN ? tapi bagi aku kita kena nikmati makanan tu . rezeki tu .

oke lah terima kasih wahai awak awak semua kerana sudi membaca dengan senang hati . apa lagi korang semua , lepas ni nikmati lah makanan dengan penuh perasaan . #pesanan penaja . SELAMAT BERAMAL . oh yaa , lastly kalau nak pergi makan tu jangan lupa ajak aku sekali tak rugi taw korang . booboo ~

#aku nak lelaki yang kuad makan juga nampak lah yang dia tu chubby tapi tak gemuk , ala ala kiut gitu . aku suka taw . auwmmm ! kbhoii . good night sweethearts .

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...