Tuesday, May 15, 2012

Oh My English


hello dan assalamualaikum

nak kongsi sedikit pasal Oh My English ni yang akan bersiaran secara langsung pada 20 Mei ini di Astro TVIQ . haa korang , aku nak ajak korang tonton episod Oh My English ni beramai-ramai sebab ianya penuh dengan gelak tawa sambil kita belajar . bab kata pepatah "sambil menyelam minum air" lepas aku tengok di sebalik tabir Oh My English ni , aku rasa rancangan ni best . tu yang nak invite korang sekali . jom ! aku ni pun tak pandai berbahasa Inggeris , speaking pun kadang-kadang broken English . kalau nak interview memang tak lah . memang aku gagap lah jawabnye . mungkin rancangan ni sedikit sebanyak dapat membantu .

Astro TVIQ , 610 Ahad 10 pagi


Bukan nak cakap English tu penting sampai tak reti cakap bahasa ibunda . Tidak sama sekali .
Bahasa Melayu tu penting jugak , tapi being able to speak in English is an added value to everyone’s capability . Sedar tak sedar , perkataan-perkataan dalam Bahasa Melayu kita ni pun kebanyakkannya derive dari bahasa Inggeris .

orang Melayu kita ni semua pandai . dorang boleh buat mixed sentences menggunakan bahasa Melayu dan bahasa Inggeris . maknanya korang pandai lah kan . jadi untuk lebih pandai sila lihat lebih lanjut di Oh My English . program yang berunsurkan komedi dan sambil itu kita belajar ye .

Barisan pelakon :


sebagai Mazlee

sebagai Shafik

dari kiri sebagai : Farouk , Jibam dan Sew Yew Soon

jadi apa tunggu lagi , nantikannya Ahad ini di Astro TVIQ Channel 610 jam 10 pagi . ajak adik , abang , mak sedara , pak sedare , tok ma , tok pa , tok wan sekali . kalau boleh orang-orang kampung pun ajak jugak . pakat tengok ini ye . sama-sama kita berkongsi ilmu . pastikan anda terhibur dengan rancangan ini .

p/s : saya sudah berjanji , anda bila lagi ? cepat cepat . Good Luck :)


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...