Thursday, May 10, 2012

Trip to Pulau Langkawi Part 2


hello dan assalamualaikum :)


harini malas nak bermadah helah , terus straight to the point okay . nanti kalau bermadah-madah lambat pulak habis ceritanya . ni aku nak sambung part entry yang lalu , alang-alang aku dah rajin ni . hehe .


Day 2 jam 0630 bangun solat subuh , mandi-mandi then terus siap-siap untuk turun breakfast kat cafe . nak-nak lagi makan free kan , memang banyak sangat aku makan pagi tu . dengan nasik goreng , mee goreng , kuetiow , omelette , roti bakar planta plus jem strawberi and jus mangga . yesss ! aku makan banyak ? *gosok2 perut* who cares ? perut aku kan :D  sori takde picture nak letak sebab time breakfast ni tak bawak turun DSLR .


after breakfast naik bilik balik nak tukar baju siap-siap nak g destinasi seterusnya . otw nak pergi ke Gunung Mat Chinchang , kitorang singgah jap dekat Nusantara Gamat , tengok proses pembuatan minyak gamat , then belilah apa yang patut .


ni abam aku . baru je turun van sibuk suruh tangkap gambar dia :D
k wan aku pandang tepi , pastu ade makcik alek kanan hujung tu nak interframe jugak
tak tahu nak tulis apa , Love :)


siap-siap beli gamat , kitorang gerak ke Gunung Mat Chinchang dekat Oriental Village . sampai-sampai je , "oh hatiku hancur berderai , kesedihan ku bla blaa blaaa" rupanya cable car dekat situ under maintainance 17 Apr - 30 Apr , sadis beb . uwaaa :'( kitorang tak tahu menahu pun , kalau kitorang tahu , dah lama extend holiday . nampaknye kena jejak kaki lagi sekali la kat Langkawi ni . atototoo .

entrance nak ke cable car . masuk free je k
pandangan dari bawah je yang mampu :'(

apalagi , da takde apa nak buat , pusing-pusing dalam Oriental Village , banyak jugak pose-pose kat sini , tapi apakan daya nak masukkan semua gambar-gambar itu , bersaiz besar dan loadingnye memang seperti siput babi berjalan , eh eh belum tentu berjalan , mengengsot ya , itu yang pastinya .


after that , gerak g taman buaya pulak . yang terbesar k . tapi tak masuk pun . pose gambar sikit bagi nampak sign taman buaya je . kejadah nak masuk jam 1200 yang tengah panaihh panaihh melengit tu . memang tak la nak kena sunburn kan , lagipun kena jalan jauh . takde atap pulak tu . kalau pepagi lagi dah menapak kat sini tu acceptable lah kan .


k nampak sign belakang tu pun jadilah :)


lepas tu , singgah dekat Kampung Ayer Hangat , nak rendam-rendam kaki kejap . feeling kat spa lah sangat . phewww lega . tiba-tiba sepupu aku lelaki yang 8 tahun ni duduk gode-gode atas batu , agaknya hilang imbangan , gedebukkk . pushhh air merecik . drama tak aku ? ahahaha . memang sakit perut gelak . basah lencun seluar dia . nasib ada jual seluar kat situ . 


destinasi seterusnya ialah Bird Paradise or Taman Hidupan Liar , masuk tempat macam ni manade yang free , semuanye berbayar k . tapi tak ingat la harga tiket nye . showyyy much k . penlupa dah aku ni . masuk je terus dapat bergambar dengan parrot . saat aku pegang parrot tu , nama dia Wendy , rasa macam lemah longlai tangan aku , aku rasa macam "haaaa hiasan sanggul bla blaa blaaa" berat kot parrot putih tu , kerana menahan berat terpaksa buat muka comel yang memang comel nak pose untuk gambar kitorang . ahaha :D dah diam :|


dalam Bird Paradise . k aku lagi yang takde :(
habis jalan kat sini , straight pergi Dataran Lang , tapi malang si lebai malang tiba-tiba hujan lebat . adushhh , lama pulak tu , tak jadi turun , terus balik kondo . malam tu jam 0730 keluar pergi beli-belah tingkap je kat Billion , then dinner kat Restoran Aji , aku cerita kat korang , makanan kat situ berbaloi dengan harganya . dah lah banyak , murah pulak tu . ishhh3 , apa lagi korang nak . haa apa lagi , "jangan tunggu lama-lama , nanti lama-lama bla blaa blaaa" . siap makan terus balik .

end of Part 2 . nanti the end nye Part 3 aku sambung bila ada masa k . have a nice day :)


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...